zaterdag 18 januari 2014

Paddo's in de uitslaapkamer en Buikje die haar naam eer aan doet

Vandaag stond er een lumbaalpunctie (Bij een lumbaalpunctie wordt
via een ruggenprik wat hersenvocht uit je lichaam gehaald, tevens werd er chemo ingespoten) op het programma, het klinkt niet als een feestje maar Noar heeft er wel zin. tenminste in de narcose die erbij hoort. De vorige keer,toen hij een beenmergpunctie kreeg, heeft hij heerlijk gedroomd en werd hij met een brede glimlach om zijn mond wakker. Tegen 12.30 gaan we naar de beneden, Noar geniet nog even van zijn uitje door de winkelstraat, en om 14.30 is hij aan de beurt. Hij krijgt een voorverwarmede deken om en hij krijgt het narcosemiddel toegediend. Binnen 30 seconden is hij vertrokken. Het blijft onroerend om te zien. Even rust voor onze dappere vechter. Stilletjes hoop ik dat hij ervan geniet.
Na 20 minuten wachten komt Noar weer terug in de uitslaapkamer. Het duurt niet lang of de vertrouwde glimlach verschijnt rond zijn mond. Opeens begint hij te praten. ''Er staan paddenstoelen langs de weg in het bos, ze geven licht in het donker. Ze wijzen je de weg." "Ik zoek naar goud in het bos" Als we hem vragen wat hij met het goud gaat doen zegt hij: '' Ik moet het goud goed gebruiken, ik word professor"
We denken dat onze zoon ver weg is en dat hij ze niet allemaal meer op een rijtje heeft. Niets in minder waar, hij besluit met: "ik word professor, want ik moet kinderen met kanker helpen......


Een bijzonder gesprek, ik hoop dat hij het waar kan maken.


Gelukkig valt er ook nog wel wat te lachten in het ziekenhuis, natuurlijk toverden Noar zijn avonturen in het bos een glimlach op ons gezicht maar ook Haysam had vandaag zowaar de slappe lach.
Verpleegster Buikje zorgt vandaag voor Noar, een sympathieke, jonge verpleegster. Ze is stevig ,vooral rond haar middel is dat duidelijk te zien. Ze stelt zicht voor als Buikje.
Haysam begint al wat te lachen en als ze even later weer de kamer uit is kan hij zich niet meer inhouden. Hij vindt het hilarisch dat ze Buikje heet terwijl ze zo stevig is. De tranen lopen bijna over zijn wangen. Wie noemt zijn kind dan ook Buikje......
Ik ga hem maar niet vertellen dat het lieve kind Baukje heet, dan is de lol eraf.


Verder voelt Noar zich boven verwachting goed en zijn we blij met elke dag die we goed doorkomen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten