donderdag 16 januari 2014

voorzichting goed nieuws

Vandaag kregen we te horen dat de leukocyten goed dalen. Leukocyten zijn witte bloedlichaampjes. Noar is begonnen op 70 op de dag van opname, 100 de dag erna, toen 80 naar 16 en gisteren 3 en vanmorgen 0,7.
3 is normaal, Noar gaat door de chemokuren er ver onder komen. Zijn afweersysteem wordt dus afgebroken. Niet alleen de slechte cellen worden vernietigd maar ook de goede. Maar op dit moment is maar een ding belangrijk, alle kankercellen eruit!


het is fijn om aan de start van een zwaar gevecht met iets positiefs de beginnen, het geeft kracht om
 door te gaan.


Vandaag weer een druk programma. meteen vanmorgen moest hij voor een buik echo,een kaak/gebit foto, kno arts en mondhygieniste, we moesten het hele ziekenhuis door, al die meewarige blikken.......
Een klein meisje zei tegen haar moeder: "kijk, zielig"
Ik wilde schreeuwen, nee, we zijn niet zielig, vind ons alsjeblieft niet zielig. Al ik mezelf zielig ga vinden kom ik geen stap meer vooruit.
Ach, waarschijnlijk vond ze mij ook helemaal niet zielig.
Ik kijk naar het bed waar ik een schriel, mager joch zie liggen met een bleek snuitje, een infuus en een slangetje in zijn neus.
Ze heeft gelijk, het ziet er zielig uit.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten